söndag 7 november 2010

Stickat i veckan

Den här veckan har jag stickat upp lite restgarner det blev några pulsvärmare, stickade i Raggi sockgarn från Järbo garn, tänkte ta dom med på marknaden i december som jag ska vara med på. Marknaden är i Garpenberg Folkets Hus och jag ska eventuellt vara med i Stjärnsund där är det i Gamla Smedjan, för er som inte vet var dessa ställen är så ligger dom nån mil utanför Hedemora, i Garpenberg den 4dec och Stjärnsund den 5dec. Vore ju kul om nån av er som läser min blogg kom dit och hälsade på.

Fick besök av dottern och sonen så dottern agerar fotomodell.



Jag har oxå börjat på Stickfrossas Level2-mössa till min dotter men den blev alldeles för liten så den blev uppriven igen så jag får börja om igen och göra den en aning större tur att hon tittade förbi så jag kunde prova den på henne innan jag kom så långt(suddig bild) Jag stickar den i ett av garnerna som jag köpte på Tradera,Online supersocke bambini color 75% superwash ull 25% polyamidstickor 3,5


Vi har haft 3 dagar med kyligt och soligt väder så nu är det så frostigt och fint på marken, hoppas att det fina vädret fortsätter hela veckan. Den här veckan ska jag öka på min arbetsträningstid med 1 tim mer per dag jag hoppas att det funkar så jag inte är helt slut när jag kommer hem.

Ha en trevlig vecka och Kom ihåg stickcafé online på Tisdag hoppas att vi ses där. (facebook)

5 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad kul att du hittade till min blogg. Bra att du fixade väderprognosen. Lite kul är det ju att se vad det är för temperatur.
Fina handledsvärmare. Var ska du stå på marknad??

Hedvig sa...

Åh så fina pulsvärmare. Blev helt kär speciellt i den blåa...

Var är marknaden någonstans?

Hade tänkt våga mig ut på stickcaféet i morgon, men nu tror jag inte jag hinner hem... Ja ja, bättre lycka nästa vecka!

Ha en bra dag!

4U2 sa...

Jag hoppas också på fortsatt soligt väder så jag kan gå mina 5-minuters rehab promenader.

Monica sa...

Hittade hit tack vare "damen" ovanför 4U2....Ser att här stickas det för fulla muggar. Jag kan varken sticka eller virka....hi,hi,hi....men jag kan göra andra saker istället....*fniss*. Tack för titten, kommer åter.

Emilia sa...

Läckra pulsvärmare!