måndag 23 juli 2012

Barnbarnsbesök och resa

vi har haft besök av barnbarnen och deras mamma när dom var här så styrde vi kosan till Furuviksparken men jösses vad dom hade det roligt, roligaste var att åka alla karuseller vi vuxna njöt av att se dom ha så roligt.
Det fanns karuseller som lilltjejen också kunde åka. Naturligtvis så ska man äta sockervadd också.
Jag har varit ut och rest själv oxå, först var jag med Bygdegårdsföreningens bussresa till Nordiskamuseet tittade på många fina utställningar och vi fick även guidning på utställningen Skolslöjd, men jag fastnade naturligtvis mesta av tiden på vävutställningen där var så många otroligt snygga vävar.
Vi hann tyvär inte in på Liljevalsch det får bli en annan gång. Så har jag varit ner till Jönköping och hälsat på sonen och hans sambo jag åkte långtradare både dit och hem, jag fick erbjudande att åka med barnens pappa för han fick körning mellan Avesta-Jönköping några turen, så då tackar man inte nej.
Synd bara att jag inte hann med att besöka Tjejerna i Anneberg men det ska nog jag hinna med nästa gång jag kommer ner till Jönköping. På stickfronten har jag börjat förberett mej för vintern jag har stickat 2 mössor och jag har oxå stickat in 2 hörlurar en till Barnbarnens mamma och en till sonens sambo. Jag har stickat en till Karin kurbitmössa nu blev det rätt storlek till mej.
Så en mössa med de älskande älgarna på den blev kvar i Jönköping
Nu har kantarellerna även kommit här var ut en sväng i skogen hittade ganska mycket men en del var så små att dom fick stå kvar på tillväxt om dom inte hinner drunka först för jösses vad det är mycket vatten iskogen förresten inte bara där utan över allt men som tur är så har vi ingen översvämmning ännu

4 kommentarer:

Renée sa...

Ja, det var synd att vi inte hann med en träff! Tur att sommaren inte är slut än, eller? Här är det mest regn men ibland lyser solen på oss här i Anneberg. Tur e väl det eftersom vi inte ska på semester utan ska vistas här heeeela sommaren. Jag ska dock åka en sväng till Ullared man anars blir det lugnt. Ha det gött och sköt om dig!

Pysselfarmor sa...

så fina mössor du stickat - den översta är det mönster som Johanne Ländin har gjort?

jag önskar få din adress så att jag kan skicka aklejafrön som du vunnit....maila pysselfarmor@yahoo.com

Hedvig sa...

Saknar dig bloggkompis... <3

Blogger sa...

You should see how my colleague Wesley Virgin's adventure starts in this SHOCKING AND CONTROVERSIAL video.

As a matter of fact, Wesley was in the military-and shortly after leaving-he discovered hidden, "mind control" secrets that the government and others used to get whatever they want.

THESE are the same tactics lots of celebrities (notably those who "come out of nowhere") and the greatest business people used to become wealthy and famous.

You probably know how you utilize only 10% of your brain.

That's really because the majority of your brain's power is UNCONSCIOUS.

Perhaps this expression has even occurred INSIDE OF YOUR own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head seven years back, while riding an unlicensed, beat-up garbage bucket of a car without a license and $3.20 on his debit card.

"I'm very fed up with going through life paycheck to paycheck! When will I finally succeed?"

You took part in those types of conversations, ain't it so?

Your success story is going to happen. Go and take a leap of faith in YOURSELF.

CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S METHOD