onsdag 23 mars 2011

studiebesök

I går var vi till Länmuseet i Gävle och tittade på Hedvig Ulfsparres fantastiska och enorma textilsamling, det finns otroligt mycket snyggt som hon har samlat på vävt,knypplat och stickat jag var helt snurrig av alla intryck. På själva museet hade de endast en liten del av allt, resten hade de i ett magasin som man oxå får besöka.Vi hade guidadvisning en helt otroligt bra guid hon verkar verkligen brinna för alla textilier.
Jag rekommendera verkligen ett besök där, känner mej fortfarande helt lyrisk.Tyvärr har jag inga bilder.

Idag har jag sett årets första snödroppar. JIPPI nu är det vår (även här i S:a Dalarna)Idag när jag var på väg hem på eftermiddan så låg det en omkull blåst gran över nästan hela vägen tur nog så gick det att köra förbi den annars hade jag blivit stående på skogen. Det har blåst som bara sjutton sedan i går kväll, inatt trodde jag att taket skulle blåsa av så jag var förvånad att det inte låg några omkullblåsta träd i morse redan.

En bild på min ena amaryllis från förra julen som blommar nu den är ju bara 3 månader sen eller 8 månader för tidig "ler" beror ju på hur man ser på det.



Stickningen med Fa Fa Fa sockorna går framåt jag är vid hälen på socka nr2, igår när vi var i Gävle så slank vi in på en hel mysig garn affär, Garnet på Drottninggatan och där köpte jag nya strumpstickor Knit Pro så nu går stickningen som en dans,inga mer tappade stickor här inte.
I morron är det Stickcafe online så nu håller jag tummarna för att vårat bredband fungerar för igår var det ett teknisktfel, idag på middagen var det fixat får hoppas att dom har gjort det ordentligt vad det är konstigt att inte komma ut i cybervärlden och speciellt att inte kunna kolla in på alla härliga bloggar som jag kollar in på varje dag.


Ha en fortsatt trevlig vecka

1 kommentar:

Mona sa...

Jag var på museet förra året och fick en guidad visning på utställningen det var intressant. Butiken Garnet gillar jag också.