söndag 6 februari 2011

Färdiga objekt

Den här veckan har det blivit en hel del stickat, jag har gjort min Bolero färdig det blev en resår kant runt ärmarna oxå, så har jag stickat klart mina finger vantar och stickat ett varsitt par lovikavantar till pojkarna, dom är stickade i Järbo garns Plädgarn och tovade i tvättmaskin dom blev väldigt mjuka och goosiga. Jag har fått en fråga från min äldsta son om jag kan sticka ett par tunna fingervantar i ull till honom som han ska ha under dykhandskarna, jag kan naturligtvis inte säga nej det är väl klart att jag stickar ett par åt honom så han slipper frysa om fingrarna när han dyker i Vätterns iskalla vatten så det blir mitt nästa projekt.

Jag har tänkt att jag ska gå till skolan imorgon men det vette sjutton om jag orkar jag kanske måste hålla mej hemma nån dag till, förkylningen har fortfarande grepp om mej, jag vill ju inte att förkylningen tar om igen. Nu längtar jag verkligen tillbaks till skolan, så annorlunda mot när jag gick vanliga skolan då blev man nästan glad åt att bli sjuk så man fick vara hemma och slippa gå till skolan tänk vad man kan ändra sej:))

Idag är det klarbå himmel och SOL.
Hoppas att ni får en mysig vecka





6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Går inte att ta miste på att solen lyser vid dig också. Det riktigt lyser om vantarna. De blev jättefina. Lovikavantar är väl mysigt, tjocka o goa.
Hoppas din förkylning ger med sig snart. Claudia har ju varit och tagit en massa prover men det visade inget, ändå är hon ännu väldigt förkyld. Många veckor har gått nu och man blir ju lite orolig trots allt. Men hon verkar lite piggare trots allt så kanske om hon har tur börjar det ge vika nu.

Astrid sa...

Du har fått mycket gjort, fina saker.
Hoppas du blir bra snart.

Filimarans Funderingar sa...

Vad fin din blogg är med fjärilar och blommor och snöflingorna fick du bort. Jag har också tagit bort mina snöflingor, ville inte ha dom längreHa det gott/margareta

Mia sa...

Vad flitig du har varit och så fint det ser ut. Skolan som vuxen är något helt annat än när man var barn så jag förstår dig, men först måste du vara frisk. Krya på dig :)

Ingegerd sa...

Himlans !!!! vad du har varit duktig!!!
Verkar inte vara någon snäll bacill du fått.
Krya på sig

Kramis

Hedvig sa...

Snygg blev den på! :)