onsdag 27 oktober 2010

Raggisar mm

En bild på sonens Raggsockor stickade i Järbo Garns Raggi som jag köpte på Tradera för en tid sedan dom ska med ner till Jönköping på Fredag för då bär det iväg söderut i några dagar, på lördag har vi bokat in GeKås i Ullared och Pizza på Chaplins i Värnamo super goda pizzor. På Måndag bär det av hemåt igen.


Nu har jag börjat med Pomatomus så här långt kom jag igår kväll under stickcafeét online på facebook. Jätte roligt att vara med där men mycke stickning blir det inte jag kollar mest på vad alla andra gör och blir så inspirerad. Jag tror att jag fått till mönstret rätt men så har jag repat några gånger oxå men nu kör jag på ett tag så får jag se om det ser rätt ut. Jag stickar i garnet som kommer från Sannsticks sockgarnsklubb.Härligt garn


I går var jag hem till Maja mitt lilla jag och hälsade på en stund mellan jobb och tandläkarbesök, det är så roligt att träffa en bloggerska som man följer, super att hon bor så nära oxå. Det blev stickprat och fika. Tack så mycket Maja för en jätte trevlig stund.
Nu har himlens portar öppnat sej det bara vräker ner, regn som tur är, jag vill inte ha snö än. Vi hade tur att regnet kom nu för tidigare idag tog I och jag lång prommis med hundarna så gissa om det är lugnt här hemma. Så nu ska jag fortsätta med stickningen.
Ha en fortsatt trevlig vecka med mycket stickning och innemys.

3 kommentarer:

maja sa...

Vad bra att du kommit på hur du skulle sticka, ser ju rätt ut i alla fall. Hur var det med omslagen ovanpå varann?

Hedvig sa...

Det ser ju jättebra ut i alla fall. Ska bli kul att se fortsättningen sen... :)
Hm, det där med online-café verkar roligt. Man kanske ska våga sig på det någon dag...

Ha det gott och hälsa Russlarna!

Rosenvante sa...

Tänk så den här bloggvärlen bjuder på. Man får vänner för livet och så mycket roligt och tips och jag vet inte allt.
Du får ha en så trevlig resa och så mycket kul du har att se framemot.
Så fint det ser ut det som du stickar nu, ska bli kul o se det färdiga resultatet sen också.
Här regnar det också, blev kort promenad ikväll. :(